Rabu, 21 April 2010

mengisi masa lapang

dok tgk blog ni kosong je.. risau pula kn.. hehe..
kot2.. pembaca yg sedia ada pun lari.. hehe..
jom la cite time form 1. semasa tu staying in Sabah la.. 



Setelah mendapati 4A 1B dalam UPSR, saya berasa gembira ada, rasa tidak puas hati pun ada.
ketika itu saya berada di Johor, bermain bersama sedara mara. tu la sape soh dok jauh2 lagi, nk amik result pun ayah amik kan. Parent ada buat janji kata nak beli kapal terbang kecil guna minyak tu. tu yang semangat skit nak study tu. Walaupun saya x pernah meminta apa-apa balasan sebagai hadiah UPSR, parent saya try meng"offer" kn hadiah. Saya pun jarang nak baca buku toys ni. ai 4A dapat kereta minyak la.. x sangke la. Baru sedar ingat kan kereta control guna bateri je. hehe.. 
     pastu dapat la pula tawaran masuk SBP. Sekolah menengah sains lahad datu. memang blur gile la time tu. baca surat khabar x minat. bagus ke sklh SBP ni. Member pun ramai je dapat tawaran situ. Excited gak la. pergi SBP sbb ada member la katakn.. hehe. Bertiga-tiga la pergi Saya, Izad, ngan Firdaus. 
   first day masuk, jauh gile weyh nak sampai SBP, memang dalam hutan eh. Betul ke jalan ni. sampai la pintu sklh SBP tu. Hwa.. hebat gak sklh ni. padang ragbi besar, ade tempat memanah, badminton, ping pong. Ai byk gak la. tapi satu la.. ni yang nak cite sebenarnya.


  Malam tu, kat surau ai ade la senior-senior yang mencerita kn tentang tempat tu. Ai meremang gak dgr cite. Mereka kata, "korang kalau nak stay lama sini jangan buat banyak hal la". dia cita ade sorg member dia plan nk takut2 junior. dia angkat la tilam n round satu dorm dengan bunyi hantu. sampai ade junior terkencing-kencing pun ada. tapi lepas tu member dia dah stop la. Dorg nampak lagi ade tilam berjalan kat sklh, dorg igt kn member dorg skali dorg tgk member dorg tgh lepak2 kat bilik. dorg pun senyap je la. 


  malam tu, nak tidur pula, ai kat lahad datu ni ptg2 panas, tu yang cop katil kat atas tu then kat tepi skali. dekat ngan tingkap. memang tidur nyenyak la malam tu. saya biasa la kalu nk tdo senang je. ada la rombongan ramai-ramai ke toilet la.. member pula borak lagi pasal hantu, ai bising tol.. dah kul 10 ni.. kat rumah salu tdo kul 10.. hehe.. last2 dapat gak tdo..


Bangun-bangun je.. sume katil dah dekat je kat tengah-tengah.. ai penakut btol dorg ni kata dalam hati ni.. katil saya je kat tepi ni.. then nak siap-siap tu dgar la dorg kata. "eh aku x leh tdo malam td, ko taw aku dengar ade bunyi rantai kat tingkat atas". memang kat atas tu pun x de penghuni nya. x salah la kan, sebab mmg x ramai orang lagi kat sms Lahad Datu ni. then sowg lagi tambah, aku nampak ada bayang lalu malam td. Ai aku tdo nyenyak2, x dgr pape pun. 


then dengar pula ngn warden kata, ai dulu ada sorg tu ponteng kelas dia duduk la kat tingkat atas ni. nak elak daripada di tangkap ngan warden la katakn. dia sorok dalam loker. nak di panjang kan cite, dia pula di kcau la ngan sowg hantu ni. ai bila dia prasan je cam ade benda kat belakang dia.. then dia toleh nampak. dia lari la nyorok loker len, orang kata jerit-jerit la katakn.. warden dah g sklh time tu. sampai dia kata, loker tu bergegar-gegar la.. sampai la dia pengsan dalam tu.
ptg tu.. warden cek la sape yang x de, mula la operasi mencari.. last2 jumpe gak.. dalam loker kat atas. ai seram sangat sampai budak tu tukar sklh. fobia dah.. 


tu je la cite rini eh.. hehe.. 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...