Selasa, 29 Mac 2011

phobia tulis diari 2

Rakan2 sekelas sudah mengetahui aku memiliki Nokia 3310. Namun ku sedapkan hatiku utk menafikan pekara itu. Walaupun aku tahu kedudukan Nokia 3310 adalah dalam bahaya tapi ku sorokkan Nokia 3310 ku di tempat biasa - dalam sarong bantal.
 Ade cerita yg membuat ku yakin untuk sorokkan dlam bantal. sebelum pemindahan asrama ke semenanjung, aku telah pun mencuba pelbagai perkara untuk menyembunyikan hp ni. Ternyata hasilnya berjaya. hp itu kekal di tgn ku untuk 3 bulan. Sampaikan charger pun masuk dalam bantal. sakit gak wo nk tdo. keras je. Semua ini bermula apabila perkenalan ku dgn senior. Dia juga membawa hp dan ternyata hp nya masih utuh d tgn nye. So aku termasuk kawan2 ku yg membawa hp mengambil nasihat nya.
 Dia menceritakan bahawa ramai kawan2nya telah di rampas hp nye. Ada yg letak dalam laci. lekatkan kat atas dalam laci tu. Idea itu memang kretif tetapi ada kelemahannya. Nk buka laci dah x boleh sampai abis. Sebab time tu ckg sedang membuat spot check. Then hp itu jatuh apabila ckg menarik laci tu. Nasib tidak menyebelahinya hp nye jatuh ke tgn ckg. senior pun ckp. nk sorok hp tu dalam locker biar simpan dalam tin makanan. save la. then de lagi satu. dia kata simpan dalam bantal setakat ni x ilang2 lagi. Cuma dia buat lobang dalam bantal tu selit kan gitu.

 Tapi setelah ku berada di asrama semenanjung aku malas untuk membuat lubang di dalam bantal, hanya sekadar letak dalam cadar. Confirm2 la bahaya kan. bantal terjatuh je mesti melayang juga hp. Setelah 2 mggu di asrama masih tidak ada apa2..
 Cuma satu hari ni. Selepas kejadian diari di baca di dpan orang ramai. Petang tu tergerak nak pergi men bola. ku pandang kiri, pandang kanan. Tiada orang. So tanpa segan silu ku biar kan dalam bantal tu shja. Pulang saja dari bersukan. Ku cuba meraba-raba bantal. Tiada hp. ku cuba lagi angkat dan terbalik kan nya tp tiada. Aku menjadi cemas, apa nak buat, parent ada kt Sabah lagi. Nak call mmg gune duit. Buntu gila da. apabila ku pandang kiri, wah ada orang. Terasa lega mana taw dia taw. ku tanya senior yg aku rapat tu dan dia mengatakan dia tidak perasan sesiapa pun. kali ni comfirm ilang sudah hp ku.
 Jd malam tu. Aku tanpa segan silu merayu kepada kwn satu batch demi satu sms kepada parent ku dan ingin mengatakan aku telah kehilangan hp ku. Sampai malam aku merayu. aku ingat lagi. "boleh la(30x)". Ku campuri rayuan ku dgn mata yg kuyu, penuh dgn air mata. hati nya masih tidak tergerak. akhirnya, ketika dia hampir melelapkan mata. tidur nya di kejut kan oleh rayuan ku. dia mengalah dan meminjamkan hp nya. hati ku sedikit lega kerana dapat memberi tahu parent ku. daripada mereka cuba menefon ku berkali-kali.
 kehilangan hp pertama ku membuatkan aku sgt fobia. lagi2 untuk menulis kn ia di dalam diari. sebab itulah, aku lebih suka tok menulis blog dari diari.
 atleast apabila aku menulis blog ku tahu akan ada orang yg akan membaca. daripada menulis di dlam diari. Ada org akan mengetahui segala rahsia ku. Rahsia yg menjauhi aku dari bahaya jiwa dan raga.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...