Wednesday, July 25, 2012

global jinzai- interview

hari itu penuh berdebar. yela mana tak nya, bertanyakan tentang benda yang kita x tahu. Apa la aku nak goreng nanti. adoi~

tapi aku berani kan diri juga. pergi ke kaunter lapur diri yang saya telah tiba dan bersiap untuk di interview.

dalam hati, "mengarut je apa aku buat ni.."

pada saat itu aku terfikir juga, "interview ini macam interview kerja ke? hmm.."
"setakat nak masuk program bina insan je" hoho~

Apabila tiba masa, en Hazarul sila ikut saya.
"Gulp" ini nampak macam serius ni.
Masuk2 bilik itu, aku dengan lupa nak beri selamat sejahtera terus senyum dan tunggu dia beri tempat duduk.

Dia pun terus bertanya," Hazarul ye?" aku pun "hait" saja lah.
"Sila duduk."

semasa waktu itu aku da berfikir ini parah ni. interview betol ni.

interview=A
aku=H

A= Kenapa kamu ingin masuk ke dalam program ini?

H= Untuk belajar cara jepun bekerja, hospitaliti yang ditunjuk oleh Jepun~

... ngarut2 sampai satu soalan...

A= Kamu boleh tulis jepun ke tidak?
H= Boleh..
A= Kenapa kamu tulis pendek je sebab2 hendak memasuki program ini.
Cuba kamu tengok kawan2 yg lain.
8 baris saya bagi, 8 baris mereka tulis.
Kamu tulis 1-2 baris je.
B= Sebenarnya saya baru tahu program ini semalam. Apabila tahu program ini tarikh akhir hari ini, saya terus bergegas. bla2..
A= Maksudnya kamu tidak cukup masa ye?
B= Ya. (masa ini la terasa, tiada harapan la masuk program ini)

dan beberapa soalan kami bersurai...

keluar je, habis la, aku sudah buruk kan nama malaysia ke.. aduh~


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...