Wednesday, October 12, 2011

Oh butter..

Jgn letak butter dlm beg

Makanan byk di sediakan, hanya tinggal ambil saja.
Itulah breakfast yg biasa di sediakan di hotel hingga tinggal di saat akhir.
"abg masuk kan butter ni dlm beg abg"
"x nk la, amer x makan la butter"
"nanti mana tahu nk gune simpan je la" lalu mencampakkan dlm beg.
Aku pun membiarkan saja.
Selama ini aku pun jarang kemas beg.
Aku periksa semula beg tu pun, aku tgk ade pen, kertas berlipat-lipat, pemadam hancur, tissue.
Tapi kerana butter la beg aku jd kemas dan berminyak.
Then setelah bpe ari, x sdar pun ade butter, beg tu jatuh dari katil.
Nk letak la semula tempat asal sambil tu nk kluar kn charger sony.
"eh asal licin smcm je ni"
Pergh.. Tgk2 serpihan nye, macam kulit telur da dia pecah,
aku yakin aku x letak telur dlm tu. Aku bau la, x hanyir pula.
Tp memang pelik ar, ibarat telur pecah la bekas butter kecil tu.
rapuh sungguh.
Abis da, pencil etc licin smcm je, jirus air x lut, mmg kna sabun gak baru ilang lcin tu.
Aku pun curiga la kn npe la benda tu licin je. Check la internet.
Butterfat 80%
Water 15%
patut la x keras ketul2.. Sbb yg jadi ketul2 tu sbb xde air atau H2O dlm lemak tu.
Dah kna rendam ngan sabun supaya kluar butterfat tu.
Tgn cuci ngan sabun pun ssh, kena gosok kuat skit. BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...