Monday, March 21, 2011

Vietnam? ade pe?



Ni la Dia Hotel kami
Baru balik dari Vietnam. Penat berjalan. Yla dari hotel ni kat blkg da de masjid dan sheraton. Biasa la. kalau dah dekat dengan masjid ni biasa nya byk la restoran leh mkn. kat sheraton pun, ramai juga ye orang Jepun.


So hari pertama setakat nek boat je. erm. Ho Chi Mei malam2 x byk tempat menarik. boat tu pun ade mknan. tapi da x leh mkn,  setakat minum je la. satu round + hiburan.. ok gak la.. 25000 dong.. aka RM5.. Ok tu.kat malaysia stakat nek boat da RM10 tanpa minuman.. hoho..

RM5 sorg..

beli 2 air je sudah..

Hoho.. ade orang nyanyi..
 
kapal2 kat Ho Chi Mei.. 
 Nak g boat tu pun jln la skit.. erm.. malam2 pun ramai lagi.. lagi2 yg bawa moto tu..

byk gile moto.. parking keta xde?
 lupe nak ckp.. orang vietnam ni ramai bawa moto... kalau xde moto ibarat xleh dapat awek la gitu..

bersih juga kat bandar nye..
Da jln2 tgk bandar.. ok gakk.. 

Then seterus nya gi Bent Thanc Market
 Hmmm... harga nye same je cam luar.. ade sparuh je harga tinggi skit.. kena pandai tawar ya!!
taman nye pun besar2.. x pun ni taman yg besar nye.. hhehe..
pas tu g water puppet show.. wow.. aku sndri terpegun.. sedang kan ayah ku sorg engineer kata ni gune mesin ni.. cam puppet tu di control dalam air.. orang yg control.. then de la orang kt tepi men music.. hebat ar.. huhu.. sejam lebih dalam air.. kembang tangan.. hoho..
water puppet show

Then esok nye jalan kat independance palace.. Tempat mentadbir dan menteri2 bersidang la gitu..
ni rumah president..

Independance Palace



last day pula g pasar malam
muka tension ktorg minta AS$6

kat sini la ayah beli baju polo(kuda kaki pengkar) 8 dolar AS (RM24)
erm..Ok la.. dlu beli kat China RM30..

sekian perjlnan di Vietnam tamat.. x g pun kt CUCCi.. xde pe la sne..
terorong gelap je.. hoho.. 
Communist la buat kja ni.. 
kesimpulan nye.. nk g Vietnam kena bawa la byk skit duit.. yla.. 
untuk mak2 shopping ok la.. utk budak2 kurang skit.. 

2 comments:

hanaani said...

wah mnarik yg water puppet tu

muzafahmad said...

eh dah smpi vietnam erk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...